تری دی پانل,ساختمان

پانل دیوار پیش ساخته خانه بتنی پیش ساخته تری دی پانل دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون دکوراسیون ویلا دکوراسیون کلاسیک دکوراسیون دفتر کار طراحی کلاسیک طراحی داخلی بازسازی ساختمان بازسازی خانه بازسازی منزل

تری دی پانل,ساختمان

پانل دیوار پیش ساخته خانه بتنی پیش ساخته تری دی پانل دکوراسیون داخلی طراحی دکوراسیون دکوراسیون ویلا دکوراسیون کلاسیک دکوراسیون دفتر کار طراحی کلاسیک طراحی داخلی بازسازی ساختمان بازسازی خانه بازسازی منزل

​آشنایی با سرویس و تعمیر درب ریلی پارکینگ



درب ریلی پارکینگ نوعی درب می باشد که برای پارکینگ هایی طراحی و تولید می گردد که دارای فضای زیادی، در اطراف درب می باشند تا برای باز و بسته شدن درب به دو طرف مشکلی وجود نداشته باشد؛ یکی از تفاوت های بارز این درب با دیگر درب های اتوماتیک پارکینگ این است که در مدل های دیگر، درب مورد نظر به بالا رول شده و یا در قسمت زیر سقف پارکینگ قرار می گیرند اما در مدل درب ریلی، بر خلاف انواع دیگر آن درب مورد نظر بر روی ریل هایی قرار گرفته است که پس از باز شدن، هر کدام از لنگه ها به یک سو یا دو سو حرکت کرده و در واقع در پشت دیوار پارکینگ قرار می گیرند.

شاید یکی از ویژگی های مهم ساخت درب ریلی پارکینگ در قیاس با سایر درب های اتوماتیک پارکینگ این باشد که، در صورتی که این نوع درب در موعد مقرر و زمان مناسب آن تعمیر نگردد و یا سرویس نشود، از بابت ایجاد خطرات جانی نگرانی ایجاد نمی کند اما در مقابل نیز در صورتی که دچار خرابی گردد؛ به دلیل هزینه بالایی که دارد ممکن است تعمیر آن خرج زیادی روی دست شما بگذارد بنابراین نگه داری و مراقبت از آن نیز، دارای اهمیت بالایی می باشد.

پس برای سرویس کردن درب ریلی پارکینگ منزلتان بهتر است که یک برنامه زمانی مرتب داشته باشید؛ تا با چک و بررسی دوره ای متخصص مربوطه از فرسایش و آسیب دیدگی قطعات درب پیشگیری نمایید.

اگر بخواهیم یک روش ساده و آسان برای جلوگیری از خرابی و به دنبال آن تعمیر درب ریلی پارکینگ پیشنهاد دهیم، تمیز کردن درب از طریق شست و شو با آب و یا ماده ای شوینده می تواند در این زمینه کمک کننده باشد؛ البته لازم به ذکر است که بهترین راهکار برای تمیز کردن درب ریلی پارکینگ شست و شوی آن با روغن می باشد،
برای اطلاعات بیشتر در این زمینه می توانید از قسمت تماس با ما با مجموعه الکتروحفاظ در ارتباط باشید.

این کار سبب می شود علاوه بر اینکه آلودگی ها از روی درب پاک گردد درب پارکینگ جلوه و نمای بهتری پیدا کند، براق شود و همچنین این کار از نفوذ رطوبت و به دنبال آن خورگی و زنگ زدگی جلوگیری می نماید.



نکات مهم برای پیشگیری از خرابی درب ریلی

از دیگر نکات مهم در نگه داری درست از درب ریلی پارکینگ تمیزی ریل ها و غلتک های درب می باشد؛ چرا که در صورت وجود آلودگی و کثیفی در ریل ها مسیر حرکت هر کدام از لنگه های در دچار اصطحکاک شده، که این امر در نهایت احتمال فرسودگی قطعات و موتور درب ریلی را افزایش می دهد.

بنابراین توجه به این نکته به ظاهر ساده می تواند کمک بزرگی برای افزایش دوام درب ریلی پارکنگ باشد البته گاهی اوقات، ممکن است باز و بسته کردن درب به سختی و یا با ایجاد سر و صدای زیادی همراه شود که، این امر می تواند بیانگر ایجاد مشکلی در قطعات الکترونیکی و یا چرخ دنده های موتور باشد.

می دانیم که موتور درب پارکینگ وظیفه تامین نیروی لازم جهت باز وبسته شدن درب را دارد پس لازم است که، در صورت بروز هر گونه مشکل در باز و بسته کردن درب حتما با یک متخصص با تجربه مشورت نمایید؛ همچنین برای اینکه از ایمنی درب ریلی پارکینگ منزل خود اطمینان حاصل نمایید.

امیداریم با این مطلب، توانسته باشیم آشنایی با سرویس و تعمیر درب ریلی پارکینگ را برای شما کمی ساده و آسان تر کرده باشیم.

لازم است که روشی به نام تست برگشت ایمنی را، به کار بگیرید به این صورت که هنگامی که درب پارکینگ در حال بسته شدن می باشد در انتهای مسیر آن، یک تکه چوب قرار داده و مشاهده نمایید که آیا در صورت برخورد درب به این تکه چوب بلافاصله به عقب، بر می گردد یا نه؟

اگر درب به این قطعه چوب فشار وارد کرده و به عقب باز نگردد؛ به این معنی است که نیروی بازگشت ایمنی درب به درستی تنظیم نشده است و لازم است از یک متخصص با تجربه کمک بگیرید.

منبع : درب ریلی الکتروحفاظ

​قیمت ابزار گچبری سقف و یا گچکاری



معمولا قیمت ابزار های گچبری به صورت متر طول محاسبه می شوند و قیمت های متفاوتی دارند که با توجه به نوع ابزار و میزان مهارت اجرا میان استادکار و کارفرما به شکل توافقی قیمت گذاری شوند.

یکی دیگر از انواع گچبری سقف، نور مخفی می باشد که ابزار های خاص خود را احتیاج دارد. برای این نوع گچبری به ابزار گلویی و نوار ابزار گچ کاری در سقف که به آن ابزار سقفی می گویند؛ نیاز است. این نوع گچبری جزو زیباترین و پر طرفدارترین نوع گچبری سقف می باشد، زیرا در عین سادگی، زیبایی منازل شما را چند برابر می کند.

تولید ابزار پلی یورتان هم به منظور تزئینات سقف و دیوار و دکوراسیون داخلی منازل بوده است.

برخی دیگر از گچبری ها وجود دارند که نیاز به ظرافت بیشتری دارند و همین طور رنگی می باشند. یعنی نیاز دارند با ظرافت رنگ آمیزی نیز شوند. بنابراین ابزارهای مورد نیاز برای این طرح رنگ و قلمو نازک نیز می باشد

قیمت این نوع گچبری ها اغلب بین مجری و کارفرما بسته می شود و استادکارانی که این توانایی را داشته باشند که کارهای گچبری را به صورت حرفه ای انجام دهند، زیاد نیستند. معمولا کار این استادکاران به دلیل حرفه ای بودن طرفداران زیادی دارد.

از دیگر ابزارهای مورد نیاز برای گچبری سقف، دمبری و یا ابزار برشی گچکاری، فتیله ابزار ساده، ابزار دندان موشی می باشد.

یگ نمونه ی دیگر برای گچبری ها وجود دارد، که آن هم گچبری دستی می باشد. برخی از این گچبری ها را بر سر ستون ها نیز کاربرد دارد. که با استفاده از ابزار ها و طرح های پیش ساخته گچبری قابل اجرا می باشند. چنانچه در خانه یا محل کار خود ستون دارید حتما از این طرح های گچبری برای آن انتخاب کنید؛ زیرا موجب بهتر شدن دکوراسیون داخلی خانه و یا محل کار خود می شوید.

برای سفارش ابزار پلی یورتان می توانید با تماس با ما دکارت استور ارتباط برقرار نمایید.

بنابراین تا اینجا متوجه شدید که هر طرح یا مدل گچبری سقف نیاز به یکسری ابزار خاص خود دارد. بنابراین گچکاری که در این حرفه مشغول به کار است نیاز دارد که همه ی ابزار های مربوط به گچبری را داشته باشد؛ تا با توجه به نوع گچبری دلخواه مشتری آن را اجرا کند.

نصب ابزارهای پلی یورتان روی دیوار یا سقف

نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان بایستی با کیفیت بسیار زیاد و همین طور با دقت نظر متخصصان مجرب انجام شود. البته امکان نصب به وسیله خود شخص شما نیز امکان پذیر می باشد؛ اما بهتر است از یک فرد متخصص برای این کار استفاده کنید. ابزار پلی یورتان پیش ساخته یک جایگزین بسیار خوب برای گچبری های سنتی و چوب محسوب می شود.


یکی از اصلی ترین ویژگی های ابزار پلی یورتان، مقاومت حرارتی بالا می باشد و به هیچ عنوان ترک خوردگی و پوسیدگی و یا آسیب دیدگی ندارد. علاوه بر این موارد این ابزار به راحتی برش خورده می شود و به وسیله ی ابزار برش و چسب مناسب در جای مورد نظر قرار گیرد.

با این وجود قابلیت شکل دهی ابزار پیش ساخته پلی یورتان به شکل هایی از چوب های حکاکی شده و یا گل های گچبری شده و هزار طرح یا مدل دیگر با استفاده از مواد اولیه ی اروپایی با سرعت زیاد و هزینه کمتر دارد.

توجه داشته باشید که شرکتی که برای نصب ابزار پلی یورتان انتخاب می کنید؛ دارای سابقه ی درخشانی باشد. و نصب گچبری پیش ساخته پلی یورتان را با دقت بسیار زیاد و با سرعت به وسیله کادر مجرب خود انجام دهد.

مراحل نصب ابزار پلی یورتان

اولین کاری که باید پس از خرید ابزار پلی یورتان انجام داد این است که محلی که قرار است بر روی آن نصب شود، مثل سقف، دیوار و ... خط کشی شود. به عنوان نمونه برای قاب بندی بر روی دیوار به وسیله ابزار پلی یورتان، ابتدا چهار گوشه ی قاب مشخص می شود، بعد خطوط قاب بر روی آن کشیده می شود.

دومین کاری که برای نصب ابزار پلی یورتان بعد از ایجاد خطوط انجام می دهند، برش ابزار پلی یورتان با توجه به سایز و اندازه و زوایای مورد نیاز می باشد. برای این کار از اره دستی نیز می توان استفاده کرد، اما اگر برش با اره برقی انجام شود؛ نتیجه ی بهتری خواهد داشت.

در مرحله سوم بعد از اینکه ابزارهای پلی یورتان برش داده شدند، پشت آنها به وسیله چسب اکریلیک مخصوص، آغشته به چسب می شوند.

در مرحله ی بعدی، پس از چسب زده شدن آنها بر روی محل های خط کشی شده با دقت زیاد نصب می شوند. در این مرحله از چند میخ استفاده می شود. دلیل زدن این میخ نگهداری ابزار پلی یورتان تا زمان خشک شدن می باشد؛ به همین خاطر نیاز به استفاده میخ زیاد نمی باشد.

بهتر است مطلب مزایای انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان را هم مطالعه کنید.

در آخر برای نصب پلی یورتان ها، درزها و پشت ابزار ها با چسب پر می شود. با توجه به اینکه ابزار دکوراتیو پلی یورتان از قابلیت رنگ پذیریی بالایی برخوردار می باشد با انوع رنگهای ساختمانی و با قابلیتت پتینه کاری که دارند؛ می توان طرح ها و مدل های بسیار زیبایی را با رنگکاری و پتینه کاری ابزار ها انجام داد.

منبع : ابزار پلی یورتان دکارت استور

مزایای انواع ابزار پیش ساخته پلی یورتان




گچبری و گچکاری یکی از مراحل مهم در طراحی و اجرای دکوراسیون های داخلی بناها می باشد بخش بزرگی از تمام بناها به وسیله گچ و گچکاری پوشانده می شود. بنابراین نقش گچبری سقف و دیوار و گچکاری در ساخت و ساز نیز مهم می باشد.
ابزار پیش ساخته پلی یورتان هم از جمله متریال پرکاربرد و مهم در زمینه های مختلف از جمله ساختمان سازی به شمار می رود.
در سال های اخیر مواد و متریال های دیگری مثل پی وی سی و کناف و... وارد عرصه ی تزئینات داخلی بناها شده اند. اما با این وجود باز هم گچ در حد بالایی ارزش و بهای خود را حفظ کرده است.

مزایای نصب ابزار پیش ساخته پلی یورتان

سازگاری با محیط زیست

داشتن دانسیته و استحکام بسیار بالا

مقاومت بالا در مقابل کپک زدگی، رطوبت، محیط های اسیدی و قلیایی

دارای تنوع زیاد در طرح و رنگ و ماندگاری طولانی و با دوام

راحتی در برش و نصب آن با چسب مخصوص یا میخ

توانایی نصب بر روی همه ی سطوح گچ، سیمان، درای وال، فلز، کابینت، چوب، کاشی، سقف های کاذب، مبلمان

ابزار پیش ساخته پلی یورتان گزینه ی بسیار ایده آل برای تغییر دکوراسیون و بازسازی می باشد.

قابلیت پتینه کاری

خواندن مقاله خصوصیات پلی یورتان می تواند شما را با این متریال مهم و پرکاربرد بیشتر آشنا کند.

قابلیت رنگ پذیری بالا با انواع رنگهای ساختمانی

قابلیت سبک سازی

ساخت و ساز و نوسازی به روش استفاده از ابزار پیش ساخته پلی یورتان تهران در عصر امروز در پروژه های ساختمانی به خاطر رشد زیاد جمعیت، نیاز به مسکن و ضرورت در ساخت و ساز به روش مدرن نیز وجود دارد. به همین خاطر روی آوردن به روش های مدرن در ساخت و صنعتی سازی امری واجب تلقی می شود. برای برطرف شدن این مشکلات باید دو مورد زیر رعایت شود:

یکی افزایش سرعت عملیات اجرایی

دیگری استفاده از مصالح استاندارد مانند خرید ابزار پیش ساخته پلی یورتان


گچ کاری بهتر است یا اجرای کار با کناف

حال ممکن است برای شما این سوال پیش بیاید که گچبری بهتر است یا کار با کناف؟ در پاسخ به این سوال باید بگویم بستگی به فضایی که قرار است این کار انجام شود و برخی دیگر از عوامل بستگی دارد. البته در ادامه ما شما را با جواب این سوال بیشتر آشنا خواهیم کرد تا متوجه شوید که برای منازل مسکونی کناف بهتر است یا گچکاری. با خواند این مطلب می توانید بدون تردید برای اجرای دکوراسیون منزل خود تصمیم گیری کنید


ابزارهای گچبری سقف معمولا به صورت نواری می باشند که نام های متفاوتی دارند و همین طور از نظر شکلی باهم متفاوت هستند. زیرا که گچبری سقف خود در انواع مختلفی قابل اجرا می باشد.

بهتر است مطلب قیمت ابزار گچبری سقف و یا گچکاری را هم بخوانید.

ابزار پیش ساخته پلی یورتان نیز به دلیل سهولت نصب، سرعت اجرای پروژه را بالا می برد.
به عنوان مثال ابزار های مورد نیاز گچبری سقف به شکل شطرنجی، ابزار گچکاری خط کوفی می باشد. زیرا به وسیله ی آن خط ها راحت تر ترسیم می شوند.

منبع : ابزار پیش ساخته پلی یورتان دکارت استور

همه چیز درباره سایبان خودرو و پارکینگ اداری و منزل




یکی از انواع طراحی های موجود برای سایبان ماشین و سایبان پارکینگ، سایبان بدون پایه می باشد. همانطور که می دانید وسیله ی نقلیه ی شما جزو وسایل گرانبهای شما محسوب می شود؛ بنابراین باید در حفظ و نگهداری آن تلاش کنید. یکی از راه های حفاظت از خودرو ها این است آنها را در پارکینگ اداری و منزل نگهداری کنید. اما همه ی خانه ها از پارکینگ برخوردار نمی باشند؛ در چنین شرایطی بهتر است از سایبان خودرو استفاده شود.

دلیل اینکه می گویند برای حفاظت بیشتر از ماشین ها بهتر است در پارکینگ ها نگهداری شوند؛ این است که پارکینگ دارای سقفی می باشد که اجازه نمی دهد تابش مستقیم آفتاب به آن برخورد کند و همین طور دیگر برف و باران نمی تواند به سطح خودرو آسیب وارد کند. در ساخت و اجرای سایبان پارکینگ هم توجه ویژه ای به محافظت از خودرو در برابر شرایط جوی شده است.
همه ی این مواردی که گفته شد جزو مواردی هستند که می توانند در دراز مدت به خودرو شما آسیب جدی وارد کنند. و اما شما میتوانید همه چیز درباره سایبان خودرو را مشاهده فرمایید.

بنابراین بهتر است برای جلوگیری از آسیب رسیدن به خودرو، از یک سایبان خودرو در حیاط خانه یا سایبان پارکینگ ویلای خود استفاده کنید. سایبان خودرو در انوع محیط های مسکونی، تجاری، اداری، تفریحی و ... کاربرد دارد. جالب است بدانید که به دلیل افزایش یافتن استفاده مردم از ماشین، استفاده از سایبان پارکینگ نیز افزایش پیدا کرده است.

پیشنهاد می کنیم مطلب تاثیر سایبان در کاهش استهلاک خودرو را هم مطالعه نمایید.

به دلیل وجود انواع طرح ها و فرم های متنوع در مدل های خاص و مناسب برای سایبان ها، آن ها علاوه بر کاربرد اصلی اشان، زیبایی فضا را نیز بیشتر می کنند. شما می توانید هر طرح یا مدلی که با فضای خانه ی شما هماهنگی دارد را انتخاب کنید تا موجب زیبا تر شدن فضا شوید. سایبان های ماشین بر اساس پایه هایشان دسته بندی دارند. این دسته بندی کلی به دو دسته عمده تقسیم می شود:

سایبان خودرو با پایه

سایبان خودرو بدون پایه

سایبان با پایه خود به تنهایی دارای انواع بسیار زیادی می باشد. این دسته از سایبان ها این امکان را دارند که در هر دو طرف خود دارای پایه باشند. حتی ممکن است یک سایبان پارکینگ با چهار تا پایه در چهار سمت آن و در صورت نیاز با پایه هایی در وسط آن اجرا شود. از دیگر مدل های این دسته از سایبان ماشین یا سایبان پارکینگ خودرو ، سایبان هایی می باشند که فقط در یک سمت خود از پایه برخوردار هستند و سایبان به شکل کنسول اجرا می شود. البته در بعضی از مواقع به تمهیدات سازه ای ویژه ای نیاز می شود. در مدل ویژه ی سایبان که دو طرفه می باشد نیز این امکان وجود دارد با ایجاد پایه ی مرکزی، سایبان ماشین را طراحی و اجرا کرد.

دسته دوم که مربوط به سایبان ماشین بدون پایه می باشد، برای اجرا به یک عامل به عنوان تگه گاه نیاز دارد. این عامل تکه گاه می تواند یک دیوار در فضای مورد نظر باشد که سایبان با تکیه بر این دیوار استحکام لازمه را بدست آورد و ساخته شود. این مدل از سایبان ها به شکل کنسولی می باشند.

بنابراین برای اینکه بدانید چه سایبان پارکینگ یا سایبان ماشینی برای فضای مورد نظر شما مناسب تر است، بهتر است ابتدا فضا را سنجش کنید، سپس برای سفارش سایبان بدون پایه یا با پایه اقدام کنید. یکی از مواردی که باید برای استفاده از سایبان بدون پایه دقت شود این است که محیط مورد نظر دارای دیوار باشد تا سایبان به آن متصل شود.

بهتر است مطلب همه چیز درباره سایبان خودرو و سایبان کالسکه ای را هم بخوانید.

برای اجرای سایبان خودرو بدون پایه، به طراحی سازه ای ویژه ای نیاز است و همین طور ممکن است در برخی از موارد نیاز باشد تا از سازه کمکی به عنوان غلبه بر گشتاور ایجاد شده، استفاده کرد. این نوع سایبان ها فضای کمتری را اشغال می کنند و به دلیل نداشتن پایه؛ اختلالی در مسیر ایجاد نمی کنند.

منبع : سایبان پارکینگ مهرگستر

نکات مهمی که برای سایبان خودرو وجود دارد

این نکات مهم عبارتند از:

۱- داشتن حداقل یک پایه به عنوان ستون

سازه های پارچه ای این امکان را دارند تا فقط بر روی یک پایه اجرا شوند. توجه داشته باشید که اجرای پروژه برای پارکینگ خودرو ها، اما پارکینگ اداری چیست مزاحمت ستون ها برای خودرو های عبوری بسیار مسئله ی مهمی است. شهرداری اجازه گذاشن ستون در فاصله ی نسبتا کمی از دیوار را نمی دهد؛ به همین خاطر سایبان خودرو به صورت چادر بنا بر طراحی های صورت گرفته و فرم های انتخابی این امکان را دارند که به آسانی فقط با یک ستون، مساحت مورد نیاز برای پارک دو ماشین سواری را فراهم کنند.

۲- مقاومت در برابر آتش

یکی دیگر از نکاتی که باید در ساخت سایبان خودرو رعایت شود، مقاومت در برابر آتش می باشد. در عملکرد سازه های پارچه ای که قابلیت ضد اشتعال دارند، در برابر آتش مقاوم هستند. پارچه ی دیگری وجود دارد که اشتعال محدود می باشد؛ یعنی در مواردی که در مجاورت با منبع آتش قرار بگیرند، می سوزند. اما به محض اینکه منبع آتش حذف شود آن ها نیز متوقف می شوند. به عبارت دیگر خود سوز نیستند.

این سازه های پارچه طبق استاندارد های ایران برای پمپ بنزین ها که خطر آتش سوزی در آنها زیاد است؛ نیز قابل استفاده می باشد. پارچه های ضد حریق که در برابر آتش مقاومت زیادی دارند، پارچه کششی ای که با روکش می باشند. تا در شرایطی که حادثه آتش سوزی رخ داد؛ تحت هیچ شرایطی آتش از سقف به پایین انتقال پیدا نکند. و هیچ قطعه ی آتش زایی بر روی خودرو ها نیوفتد. تا خسارتی به اتومبیل ها وارد نشود.

۳- مقاومت در برابر برف

یکی دیگر از نکات لازمی که برای سایبان خودرو باید رعایت شود، مقاومت در برابر برف می باشد. اسکلت های سایبان های پارکینگی به صورت پارچه ای و یا محرک، طبق مقرارت ملی و استاندارد 2800 و کاملا به شکل مهندسی طراحی شده اند. محاسبات به کار رفته در سایبان خودرو بر اساس استاندارد ها و به وسیله ی بروزترین نرم افزار های مهندسی شکل گرفته است. برای اطلاعات بیشتر در این زمینه از قسمت تماس با ما با مجموعه مهرگستر در ارتباط باشید.

بنابراین در صورت سقوط هر جسم سنگینی از پیرامون سایبان بر روی آن، اتفاقتی نمی افتد. زیرا این سایبان در برابر فشار مقاومت خوبی دارد و همچنین سازه به کار رفته تحمل بار بسیار بالایی خواهد داشت. سایبان خودرو با وجود این شرایط می تواند به راحتی و به بهترین شکل از ماشین پارک شده در زیر خود محافظت کند.

در طراحی سایبان ها برای مقاومت در برابر برف از پارچه های با ضریب ایمنی بالا استفاده می شود. به شکل استاندارد یک سایبان پارچه ای می تواند به آسانی 100 کیلوگرم را در هر متر مربع خود تحمل کند.

۴- مقاومت در برابر وزش باد شدید

یکی دیگر از نکاتی که باید در سایبان خودرو رعایت شود؛ مقاومت در برابر وزش باد می باشد. در برخی از موارد ما شاهد این بوده ایم که سقف یک سایبان به وسیله ی وزش یک باد شدید از جای خود کنده شده است و در هوا به حرکت در آمده است. پارچه های کششی بکار رفته در سایبان ها به خاطر وجود پیش تنیدگی در پارچه؛ در مقابل فشار باد شدید بسیار مقاومت دارند. همچنین این پارچه ها به دلیل دارا بودن فیبر پلی استر در خود؛ در برابر پارگی نیز بسیار مقاومت هستند.

علاوه بر مقاوم بودن پارچه ی بکار رفته در سایبان خودرو ؛ ستون ها و سازه های کششی ساختمان به خاطر محاسبات مهندسی درست و استاندارد در برابر وزش بادی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت مقاومت دارد. پارچه های طراحی شده برای سایبان ماشین ها مقاومت فشار 10 تن را در تار و پود های خود خواهد داشت. در قسمت حاشیه ی جنوبی خلیج فارس، این نوع سایبان ها با این جنس پارچه در برابر وزش باد های 160 کلیومتر بر ساعت نیز مقاومت داشته است.

در طراحی سایبان ها برای مقاومت در برابر برف از پارچه های با ضریب ایمنی بالا استفاده می شود. به شکل استاندارد یک سایبان پارچه ای می تواند به آسانی 100 کیلوگرم را در هر متر مربع خود تحمل کند.

۴- مقاومت در برابر وزش باد شدید

یکی دیگر از نکاتی که باید در سایبان خودرو رعایت شود؛ مقاومت در برابر وزش باد می باشد. در برخی از موارد ما شاهد این بوده ایم که سقف یک سایبان به وسیله ی وزش یک باد شدید از جای خود کنده شده است و در هوا به حرکت در آمده است. پارچه های کششی بکار رفته در سایبان ها به خاطر وجود پیش تنیدگی در پارچه؛ در مقابل فشار باد شدید بسیار مقاومت دارند. همچنین این پارچه ها به دلیل دارا بودن فیبر پلی استر در خود؛ در برابر پارگی نیز بسیار مقاومت هستند.

علاوه بر مقاوم بودن پارچه ی بکار رفته در سایبان خودرو؛ ستون ها و سازه های کششی ساختمان به خاطر محاسبات مهندسی درست و استاندارد در برابر وزش بادی به سرعت 120 کیلومتر بر ساعت مقاومت دارد.

بهتر است مطلب همه چیز درباره سایبان خودرو و پارکینگ اداری و منزل را هم بخوانید

پارچه های طراحی شده برای سایبان ماشین ها مقاومت فشار 10 تن را در تار و پود های خود خواهد داشت. در قسمت حاشیه ی جنوبی خلیج فارس، این نوع سایبان ها با این جنس پارچه در برابر وزش باد های 160 کلیومتر بر ساعت نیز مقاومت داشته است.


منبع : سایبان خودرو مهرگستر